חיסכון לכל ילד – כל המידע ומה כדאי לעשות

החל מינואר 2017 תפקיד המדינה לכל ילד 50 ₪ בחודש, אני מניח שרובכם שמעתם על המהלך לכן לא ארחיב את הדיבור על החוק, אלא על מה שאנו צריכים לעשות כדי שלילדינו יהיה חיסכון משמעותי, ההבדל בין חיסכון טוב לפחות טוב יכול להיות מעל עשרת אלפים שקל לילד!!

בעקבות שאלות רבות של לקוחות אכתוב כאן בקצרה את עיקרי התוכנית ואיך לדעתי כדאי לנהוג כדי להרוויח אלפי שקלים.

אתם כמובן מוזמנים להתקשר אלי לשאלות נוספות והעמקה.

חשוב להדגיש: כל הנאמר פה בגדר מידע בלבד ודעתי האישית, ולא מהווה יעוץ אישי למשפחה ספציפית, כדי לבחון התאמה למשפחה חובה לדעת את התמונה הכוללת כפי שאני עושה ביעוץ אישי , רק בהסתכלות כוללת אפשר להתאים למשפחה את הפתרון המתאים לה תוך התחשבות בכל הגורמים הכלכליים .

אז מה קורה?

כאמור החל מינואר 2017 יופקדו 50 ₪ עבור כל ילד שמשולמת עבורו קצבת ילדים. הכספים יופקדו על ידי ביטוח לאומי וישארו בחיסכון לפחות עד גיל 18 (למעט מקרים חריגים) או לגיל 21 לבחירת ההורים (ומקבלים מענק של 500 ₪ על כך שהכסף נשאר עוד 3 שנים).

עבור כל ילד אנו יכולים להוסיף 50 ₪ משלנו שישולמו על חשבון קצבת הילדים לאותו חיסכון , ובכך אנו מכפילים את החיסכון.

הכספים יופקדו לקופה/בנק לפי בחירת ההורים (או לקופת ברירת המחדל עבור אלו שלא יחליטו, הסטטיסטיקה אומרת שרוב האוכלוסיה לא תחליט, ולכן תפסיד..).

הבחירות שבידינו:

למעשה לנו כהורים יש ארבע החלטות לקבל:

1. האם להשאיר את הכסף עד גיל 21?

התשובה פה פשוטה: לא צריך לקבל את ההחלטה עכשיו (-: , כמובן שמומלץ להשאיר כדי לקבל עוד 500 ₪ צ'ופר, אך נוכל להחליט זאת בבוא העת.

2. האם כדאי להוסיף עוד 50 ₪ משלנו (על חשבון קצבת הילדים)?

לרוב האוכלוסייה התשובה היא כן, כמובן בשביל תשובה מדוייקת צריך לבחון כל מקרה לגופו, אך אם אתם מתכננים לתת לילדיכם יותר מ20,000 ₪ לכשיגדל , בין אם לחתונה או לכל יעד אחר , הרי יש לכם אפשרות ליצור פה חיסכון טוב בלי דמי ניהול! .

עצמאים צריכים להכניס פה שיקול נוסף שכן המלצתי היא לחסוך לילדים דרך קרן השתלמות לעצמאים כך לא צריך לשלם מס רווחי הון (בעוד שבקרן הזאת יהיה מס 25%).

3. האם להפקיד בבנק או בקופת גמל?

לענ"ד אין פה בכלל שאלה, קופות הגמל צפויות להשיג תשואה גבוהה בהרבה מהבנקים, מחישובים של משרד האוצר יצא שבבנק צפוי להצטבר 14 אלף ₪ בעוד בקופת הגמל 23 אלף, תוספת של 64%! .

חשוב לדעת: אם תבחרו בבנק לא תוכלו לעבור לבנק אחר , וגם לא לקופת גמל!!

(גם מקופת גמל לבנק אי אפשר לעבור , אבל אפשר מקופה לקופה)

4. באיזה מסלול לבחור?

באופן כללי ככול שהטווח רחוק יותר כך כדאי יותר להשקיע במסלול עם סיכון גבוה, לכן עבור ילדים קטנים אפשר לשקול מסלולים בעלי סיכון גבוה שעתידים להשיג תשואה עודפת .

דבר נוסף שחשוב לדעת בהקשר הזה הוא שחיסכון בסיכון גבוהה צפוי להיות גם תנודתי יותר ולכן צריך לא להבהל מירידות (שבטוח יהיו) , כי בסוף הירידה..

אבל אם מסלול כזה ידיר שינה מעיניכם שימו את הכסף במסלול סולידי יותר, כי בסוף הכסף הוא רק אמצעי לאיכות חיים.

זהו בקיצור נמרץ על חיסכון לכל ילד. מוזמנים ליצור קשר להצלחה כלכלית!

אגב, לאחרונה פונים אלי הרבה מכרים ולקוחות בקשר לחיסכון הזה וזה מצויין, טוב שאנשים משקיעים זמן וחוקרים (ובצדק!) כשמדובר ב50 ש"ח בחודש. בהשקעה דומה בתחומים אחרים בחיינו הכלכליים אפשר לחסוך ולהרוויח עשרות ואף מאות אלפי שקלים!

תכנון פנסיה טוב, ביטול כפל בביטוחי בריאות וביטוחים אחרים, חסכונות מותאמים ליעדי המשפחה ומושקעים בתבונה, החלטות מושכלות בנושא דיור ומשכנתאות  , והכי חשוב ניהול שוטף  מיטבי.

בעזרת שינויים שכל אחד יכול לעשות, תוכלו להצטרף למשפחות רבות שכבר עשו את השינוי ועברו לצמיחה כלכלית!

עוד בנושא

למה חשוב להשתמש בייעוץ כלכלי למשפחות?
למה חשוב להשתמש בייעוץ כלכלי למשפחות?
יציאה מחובות
יציאה מחובות
כמה בשורות כלכליות טובות😊💰
דילוג לתוכן