איך לצאת מהמינוס?

תוהים איך לצאת מהמינוס? מה אנחנו צריכים לעשות כדי לשרוד במציאות הקפיטליסטית הישראלית? את רובנו לימדו עוד שהיינו קטנים, לימודי ייסוד חשובים כדוגמת מתמטיקה, היסטוריה וכ"ב. אך את הדרוש מאתנו למרך התנהלות כלכלית נכונה – החיים מלמדים אותנו במקרה הרע, או שאנחנו פונים לייעוץ מקצועי במקרה הטוב. מעוניינים גם אתם לדעת כיצד לכלכל ולחשב את צעדיכם הבאים? כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם עמיחי מרקס, יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה. מומחה זה הינו חבר באיגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה בישראל.

איך לצאת מהמינוס בבנק – 5 טיפים חשובים:

נקלעתם לצומת דרכים פיננסית? אינכם יודעים איך לצאת מהמינוס? הנקודות הבאות יסייעו לכם:

  • מעקב יום יומי אחר ההוצאות שלכם באמצעות טבלהחשוב לדעת בצורה מדויקת על מה אנחנו מוציאים כסף. היום, ברוב חברות האשראי יש באפליקציות טבלאות מסודרות שמסדרות לנו את ההוצאות לפי קטגוריות: גז, חשמל, דלק, מסעדנות, בילויים .נתונים אלו יעזרו לנו מצד אחד להבין כמה כסף "מתבזבז" למותרות ומצד השני אנחנו "נרגיש" יותר את הכסף ונעקוב אחריו יום יום.
  • תכנית חסכון – לשמור כסף בצד – על פי מספר מחקרים שנעשו בתחום כלכלת המשפחה, נמצא כי הסכום האידאלי  לחסוך כל חודש הוא בין 10-15% מהמשכורת החודשית שלכם.
  • תבחרו מטרה לחסוך עבורה –  דרך יעילה להוריד בהוצאות בתת מודע שלנו, היא לבחור מטרה מסוימת לחסוך עבורה, למשל: "קניית סלון". כלומר, ברגע שיהיה יעד שאתם רוצים להשיג – באופן אוטומטי תוציאו פחות כסף.
  • תאכלו פחות בחוץ –  ארוחה ממוצעת לזוג במסעדה בישראל עולה בין 120-200 ₪. כמובן שלא צריך לחיות חיי סגפנות, אבל בעבודה למשל, תמיד עדיף להביא אוכל מהבית, גם בריא יותר וגם חסכוני יותר.
  • להשתמש בכלים מקצועיים לחסכון –  כמו שהזכרנו בתחילת הכתבה, לא כל אחד נולד מומחה לכלכלה או לכלכלת המשפחה. בדומה למקרים בהם קונים בית ומסתייעים בשירותיו של יועץ משכנתא, כך מומלץ להשתמש בייעוץ מקצועי לכלכלת משפחה – שיהיה לרוב הפתרון האידאלי לטווח הארוך.

אז מה למדנו?

חשוב שתדעו, שגם אם נקלעתם למינוס, והבנק נושף לכם בעורף, זה לא סוף העולם.

אם נתכנן את ההוצאות שלנו נכון, נוותר קצת על מותרות, נהיה מכוונים למטרה, ונקבל ייעוץ מקצועי טוב – נגיע לשמה!

אנחנו ממליצים לכם לפנות אלינו עוד היום, כדי לקבל ייעוץ איך לחסוך אלפי שקלים בחודש.

לסדר לכם את סל ההוצאות, לקבל שקט נפשי והכי חשוב לצאת לדרך חדשה.

מאפיין בולט של המשפחה הישראלית הממוצעת הוא המינוס בבנק. עם יד על הלב, רובנו מעדיפים להדחיק את זה, וכמובן גם מעדיפים להסתיר את העובדה שזו בעיה. עם זאת, חשוב להבין שעל המינוס משלמים ביוקר, לא רק בריבית אלא גם בתחושה של מחנק כלכלי וחשש מטלפון שיגיע מהבנק. השלב הראשון בדרך לפתרון הוא בחירת יועץ מומחה לכלכלת המשפחה כמו אביחי מרקס שיסביר לכם איך לצאת מהמינוס ולא לחזור אליו יותר, והאם כל אחד יכול לעשות זאת.

לצאת מהמינוס – לא מה שחשבתם

רוב האנשים שנשאלים איך בעצם אפשר להגיע ליציבות כלכלית יאמרו מיד שצריך להגדיל את ההכנסה- צריך לעבוד בעוד עבודה, לקבל העלאה בשכר בעבודה הקיימת או להגדיל את המחזור העסקי בעסק, אולם מתברר שמינוס בבנק הוא כלל לא קשור לכמות הכסף שאנו מרוויחים. גם משפחות בעלות הכנסה חודשית כפולה מהממוצע ואפילו יותר, חיות במינוס. כדי ללמוד איך לצאת מהמינוס, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

  • מגדירים מטרה – הכריזו בפני עצמכם שאתם רוצים לשים סוף למינוס בבנק, ובשביל זה אתם רוצים ומוכנים לעשות מאמץ.
  • עשו סדר בהוצאות שלכם – הכינו תדפיסי בנק ועו"ש, תדפיסי כרטיסי אשראי, תדפיסי ביטוחים, הפרשות לפנסיה וכדומה.
  • בדקו מהן ההכנסות נטו של משק הבית שלכם – תופתעו לגלות שמרבית האנשים בעצם לא יודעים כמה כסף נכנס לבנק, נטו בכל חודש.
  • ארגנו תקציב – בדקו מה הן ההוצאות הקבועות בכל חודש ואילו הוצאות נחשבות להוצאות משתנות. רשמו סעיפים שונים של תקציב והעריכו כמה כסף צריך להקציב לכל סעיף וסעיף, לדוגמא – כמה תרצו להוציא בחודש עבור ביגוד, בילויים, בריאות, חינוך וכדומה.
  • התאימו בצורה מאוזנת בין ההכנסות לבין ההוצאות שלכם.
  • הגדירו סכום פנוי שנשאר מתוך ההכנסה החודשית והוא יופנה לכיסוי המינוס.
  • אם אתם רוצים להיפרד מהמינוס באופן מידי תוכלו לבקש הלוואה לכיסוי המינוס, אך שימו לב שאתם מכניסים את הוצאות ההלוואה החודשיות לתקציב החודשי.

איך יוצאים מהמינוס – ליווי כלכלי זה אנחנו

כעת, שימו לב שגם כאשר תסגרו סוף סוף את המינוס בבנק, תוכלו להגדיר מטרה כלכלית אחרת. בצורה כזאת תוכלו לסגל התנהגות כלכלית טובה ונכונה יותר. רוצים ליווי כלכלי אישי או משפחתי?  עמיחי מרקס יועץ מומחה כלכלת המשפחה לשירותכם.

איך לצאת מהמינוס

עוד בנושא

למה חשוב להשתמש בייעוץ כלכלי למשפחות?
למה חשוב להשתמש בייעוץ כלכלי למשפחות?
יציאה מחובות
יציאה מחובות
כמה בשורות כלכליות טובות😊💰

אז אם אתם רוצים לצאת מהמינוס – זה השלב הבא שלכם

אם אתם מאלה ששואלים את עצמם "איך אני אצא מהמינוס הזה עכשיו?!" ולא יודעים מה לעשות. פנו אל עמיחי מרקס, המתמחה בייעוץ כלכלי וניהול כלכלת המשפחה. מומחה זה ילווה אתכם בתהליך ללא פשרות ולא יעזוב אתכם עד שתגיעו לרווחה כלכלית.

איך לצאת מהמינוס – טיפים חשובים לתחילת הדרך

כדי לצאת מהמינוס צריך לעשות קודם כל שינוי בתפישה שלכם בכל הנוגע להתנהלות עם כסף. קל מאוד להוציא כסף היום ולא צריך אפילו לקום מהכיסא בשביל זה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתנהל כלכלית בצורה נכונה יותר כדי לצאת מהמינוס:

  • עומדים לרכוש משהו? רצוי לרכוש כי צריך ולא כי אתם רוצים. מרבית ההחלטות שאנו מקבלים בנוגע לקניית דברים היא החלטה אינסטינקטיבית המונעת לרוב מרגש ואמוציות. לרוב הרכישות הללו מסתברות כטעות או כמשהו שאנו יכולים לוותר עליו ולחסוך את העלויות שלו.
  • צמצמו בעלויות מבלי לפגוע באיכות החיים שלכם – התנהלות כלכלית נכונה, במיוחד אם אתם כבר מצויים במינוס ורוצים להפוך את הקערה, עשוי להיות מלווה בוויתורים כואבים. אין זה אומר שתצטרכו לגזור את כרטיס האשראי או לאכול לחם ומרגרינה כיוון שזה לא יחזיק מעמד לאורך זמן. אולם כן ניתן לבצע פעולות של צמצום בהוצאות: החליפו ספק לטלפון/לכבלים, צמצמו בהוצאות החשמל, רכשו מוצרי מזון בקניות מרוכזות ולא של מותגים ועוד.
  • מצאו דרכים יצירתיות להגדיל את ההכנסות שלכם כדי להפוך את המינוס החודשי לפלוס. בעידן האינטרנט של היום זה בהחלט אפשרי לייצר הכנסה נוספת.

איך יוצאים מהמינוס?

מרבית האזרחים במדינה מצאו או מוצאים את עצמם במצב שבו הם שואלים איך לצאת מהמינוס. המינוס אינו משקף רק את כמות ההוצאות שלכם אל מול ההכנסות, אלא את ההתנהלות הכלכלית שלכם בכלל, את המחשבה על ההווה והעתיד שלכם ואת רמת הבגרות שלכם. אף אחד לא לימד אותנו איך להתנהל כלכלית, לא בבית הספר, לא בצבא ולא באקדמיה ללימודים גבוהים. עמיחי מרקס הוא יועץ כלכלי מוסמך ומנוסה שכבר עזר לאלפי אנשים לצאת מהמינוס ולמאות משפחות להתנהל כלכלית בצורה נכונה, כזו שתאפשר את שיפור אורח החיים לאורך זמן.

לצאת מהמינוס זה לא חלום

עם עבודה לאורך זמן תוך לקיחת אחריות על המצב הכלכלי שלכם אתם יכולים לשנות את התמונה מקצה לקצה בכמה חודשים. תמונת החוב בחשבון הבנק שלכם היא לא מצב קבוע, והיא לחלוטין באחריותכם. לשם קבלת ייעוץ מקצועי, מומלץ לפנות אל עמיחי מרקס, יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה.

איך לצאת מהמינוס: 3 דרכים אפקטיביות

 כדי לשנות את המצב הכלכלי שלכם, ולהתחיל לחיות ללא מינוס בבנק, אפשר לפעול בשלוש דרכים פשוטות יחסית שיובילו לשינוי:

  1. ניהול יומן הוצאות משפחתי – לוח ההודעות שבמטבח או בקבוצת ההודעות המשפחתית, ניתן לכתוב את כל ההוצאות הקטנות ביותר של בני הבית כולם ברמה היומית. החל מהקניות החודשיות ועד לארטיק שקניתם לילד בגינה, ניטור ההוצאות מאפשר לכם לדעת במה אפשר לחסוך. מעקב קבוע יסייע בשמירה על ההוצאות ברמה סבירה לאורך כל החודש.
  2. צמצום ההוצאות בחשבונות – רבים מאתנו משלמים את חשבונות הטלפון, האינטרנט והטלוויזיה מבלי לשים לב לפרטים הקטנים. למשך שבוע אחד בשנה מומלץ לשבת מול אותם החשבונות ולשוחח עם החברות על מנת להוזיל את העלויות על התשלומים החודשיים. הוזלה של עשרה שקלים בחשבון הטלפון היא אולי זניחה, אבל בסופו של יום אתם תחסכו מאות שקלים בשנה כך.
  3. הכנסות צפויות – על לוח השנה שלכם רשמו מתי צפויות להיכנס המשכורות של בני הבית כמו גם כל הכנסה נוספת שצפויה להיכנס לחשבון הבנק. כאשר אתם מסתכלים גם על ההכנסות ולא רק על ההוצאות אתם מקבלים תמונת מצב אופטימית יותר שעוזרת לכם לדבוק בתהליך החיסכון ולסגור את המינוס בעקביות.

איך לצאת מהמינוס בבנק - לשנות את המצב הכללי שלכם

שואלים את עצמכם: איך לצאת מהמינוס? ישראלים רבים מתקשים בשנים האחרונות לעמוד בקצב ההוצאות ההולך וגדל אל מול הקיפאון במשכורות וחווים תסכול רב מהמערכת הכלכלית. את התחושה שהמינוס בחשבון הבנק ילווה אותנו לאורך שנים רבות קשה מאוד לשנות ולכן ישראלים רבים מוצאים את עצמם לוקחים הלוואות חוזרות ונשנות על מנת לעמוד בקצב החיים היקר והעמוס. אבל רגע לפני שאתם מאשימים את הבוס והבנק במינוס שלכם, אפשר לקחת אחריות אישית ולבחור להתמודד עם החובות הכספיים בצורה אחראית והדרגתית. עם תכנון נכון לעתיד אפשר להיפטר מהמינוס ולהתחיל לחיות אחרת לגמרי. מוזמנים לפנות אל עמיחי מרקס, יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה.
דילוג לתוכן