נטו למשפחה – מה חייבים לעשות כדי באמת להרוויח!

משרד האוצר יצא, כידוע, עם תוכנית חדשה שתגדיל את ההכנסות נטו למשפחות רבות, אך כדי להרוויח מהמהלך יש לשים לב למספר נקודות:

התוכנית הזאת היא הוראת שעה לשנים 2017 ו-2018. על פי התוכנית יוגדלו נקודות הזיכוי של ההורים עם שיוויון מלא בין האב לאם. עבור ילד בשנת חייו הראשונה יקבל כל אחד מהוריו 1.5 נקודות זיכוי. על כל ילד מגיל שנה ועד לגיל 5 יקבל כל אחד מהוריו 2.5 נ"ז.

לדוגמה, למשפחה לה ילד אחד שנולד השנה, ילד בן 3 שנים וילד שיחגוג השנה 5 שנים, יקבל כל אחד מההורים: 2.5 + 2.5 + 1.5 = 6.5 נ"ז.

הוראת השעה חלה רטרואקטיבית מתחילת 2017.

מה עלינו לעשות?

1. בתלוש המשכורת שקיבלתם החודש צריך להופיע החזר מס מתחילת 2017, שהוא ההפרש שבין נקודות הזכות הישנות לנקודות הזכות החדשות שלכם. שימו לב שההפרש הזה מצוין בתלוש!

אם לא צוין, יתכן והמעסיק שלכם קיבל אישור לדחות בחודש את תשלום ההפרש הזה והוא יבוצע בחודש הבא. יש לעקוב!

2. מי שעשה תיאום מס (למשל בשל עבודתו בשתי עבודות במקביל), עליו לחזור ולעשות תיאום מס.

3. אמהות זכאיות לדחות את השימוש בנקודות הזיכוי שלהן בשנה. מצורף בסוף טופס לכך.

4. חשוב מאוד! שימו לב שמדובר בהוראת שעה ולא בחוק קבוע. המשמעות היא שהמתנה הזאת היא חד-פעמית, רק עבור השנים 2017 ו-2018. לאחר מכן הנטו שלכם יחזור לקדמותו. לכן לא כדאי ואפילו הרסני להתרגל לנטו החדש שלכם ולהעלות את רמת החיים, שתצטרכו להוריד אחרי שנה וחצי.

הדבר הנכון לעשות הוא להשתמש בסכום הנוסף הזה לרכישות שילוו אתכם בעתיד, כגון החלפת ריהוט או טיול משפחתי גדול בקיץ 2018, או כל החלטה אחרת שאינה 'מבזבזת' את הכסף על קניות שוטפות, שמעלות את רמת החיים ועלולות לגרור להסתבכות כלכלית בעתיד.

ובדבר ה'מענק' החד פעמי שקיבלתם עכשיו, התשלום הרטרואקטיבי, השתמשו בו בחוכמה לצמיחה משפחתית. אולי אפשר לנצל אותו כדי לשנות מסלול כלכלי,  לעבור לצמיחה קבועה, לצאת אחת ולתמיד מבור המינוס בעזרת תוכנית כלכלית מסודרת ולא להמשיך לזרוק לשם כסף…

אשמח לעזור לכם לשנות מסלול בחיים, לנצל את נטו למשפחה להוספה קבועה של נטו איכות חיים למשפחה ולא סתם הוראת שעה שתעבור ותישכח…

צרו קשר היום להצלחה כלכלית מובטחת וקבועה.

לחצו כאן לקבלת טופס דחיית נקודות זיכוי לאמהות.

ייעוץ כלכלי לזוגות צעירים

עוד בנושא

למה חשוב להשתמש בייעוץ כלכלי למשפחות?
למה חשוב להשתמש בייעוץ כלכלי למשפחות?
יציאה מחובות
יציאה מחובות
כמה בשורות כלכליות טובות😊💰
דילוג לתוכן