ניהול תקציב משפחתי

משפחות רבות בישראל מגלות שיחד עם ההתרגשות והאושר שבהתרחבות המשפחה, העול הכלכלי מורגש גם הוא – אם עד כה יכלו לדאוג רק לעצמם וליהנות מפינוקים, הרי שכעת עליהם להאכיל פה נוסף. וכמובן שהעניין לא מסתיים כאן, מה לגבי החיתולים? החינוך? המשחקים? ניהול תקציב משפחתי חכם הוא נושא שעל כל אדם ללמוד, גם אם הריון הוא משהו שעדיין לא נראה באופק. תעיינו גם ב " איך יוצאים מהמינוס"

ניהול תקציב משפחתי בחוכמה

ראשית, עליכם לדעת שתהליך ניהול תקציב משפחתי חייב להתחיל קודם כל – בהחלטה. לאחר שגמרתם בדעתכם שהגיע הזמן לתפוס את עצמכם בידיים ולהוציא את עצמכם מהברוך, כדאי להתחיל בתהליך הניהול עצמו, בעזרת יועץ כלכלי מקצועי, תגעו במספר נקודות קריטיות שיעזרו לכם בעתיד:

  • רשימה מסודרת – לא בכדי מחנכים אותנו לשמור את התדפיסים של הבנק, חשבונות ששולמו, כרטיסי אשראי ועוד. את תהליך ניהול התקציב נתחיל בהכנת רשימה מסודרת ומאורגנת של כל ההכנסות וההוצאות משלושת-ארבעת החודשים האחרונים על מנת לקבל תמונה פחות או יותר ברורה של ההתנהלות הכלכלית שלנו.
  • חינוך פיננסי – אל תחששו לשתף את הילדים, דברו איתם כבר מגיל צעיר על עניין הכסף ולמדו אותם את משמעות הערך הכספי; תנו להם דמי כיס, הסבירו להם על תקציבים וחסכונות עתידיים, סדרי עדיפויות ואף הראו להם חשבונות קיימים כגון חשמל וסלולרי. המטרה היא להפוך אותם לשותפים (כמובן במגבלת הגיל) בהתנהלות כלכלית יעילה.

אל תתנו לחשבון הבנק שלכם לשלוט בכם

נעים מאוד, שמי עמיחי מרקס וכבר למעלה מעשר שנים שאני מחזיר למשפחות רבות את השלווה, איכות החיים, הביטחון הכלכלי לו הם כל כך זקוקים. ניסיוני הרב לימד אותי שהכל אפשרי, הכל מתחיל ברצון שלכם. אני יודע, זה נשמע מפחיד, אך זכרו שהכי קל זה לוותר לעצמכם. אני מזמין אתכם לאפשר לי להוביל אתכם יד ביד בדרך אל החופש הכלכלי המיוחל.

ניהול תקציב משפחתי – 4 טיפים חשובים!

ניהול תקציב משפחתי, מה זה אומר בעצם? כלכלת המשפחה היא אחד הדברים החשובים ביותר שיש לשים עליו את הדגש במציאות של שנות ה-2000; תקופה לאורכה התרבות המערבית והשפע הם בין הפרמטרים שגורמים לנו לאי-סדר בהוצאות. בנוסף לכך את רובנו (חוץ מילדיהם של רואי החשבון) לא חינכו ולימדו כיצד לנהל כלכלת בית בצורה נכונה. מעוניינים לצוף מעל המים – והרבה מעבר לכך? ברצונם לבנות תקציב באופן מסודר ושקול? כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם עמיחי מרקס, יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה. מומחה זה ילווה אתכם שלב אחר שלב – בזמינות גבוהה ומתן יחס אישי.

ישנם פרמטרים וצעדים שונים אותם חשוב לבצע בעת ניהול תקציב משפחתי. נציין את חלקם כעת:

1. קביעת מטרות קטנות

מטרות לטווח הרחוק (דירה, רכב מפואר) הן מעולות, אך מספר מחקרים הראו שדווקא מטרות קטנות יותר מניעות אותנו לפעולה, למשל: חופשה בחו"ל, בית מלון נחמד, טלפון חדש וכן הלאה. כלומר, הצבה של מטרות שיש לכם ערך נמוך-בינוני תגרום לנו להאמין שהן יותר וכך יגדל הסיכוי שנחסוך כדי להשיגן אותן.

2. תכינו תקציב יומי מראש

אכן, החיים הם בלתי צפויים כאשר לפתע נוזמן לאירועים, חגים ומסיבות. אך רוב הזמן אנחנו נמצאים בשגרת עבודה. בהתאם, אם נתכנן תקציב יומי מסודר, בתת המודע שלנו אנו ננסה להגיע עד הסכום שהקצבנו ולפעמים פחות מכך. בצורה זו נוכל לייצר סדר בהוצאות הבית שלנו.

3. תכננו את העתיד הפיננסי שלכם בתור זוג

בהרבה בתים ניתן לראות כי רק לאחד מבני הזוג "איכפת" מהכסף שיוצא ולמעשה נוצר מצב שרק הוא אחראי על ניהול ההוצאות החודשיות. בהתאם, חשוב מאוד ששותפות כלכלית תהיה משני הצדדים – כאשר בצורה זו נוכל להגדיר לעצמנו יעדים כלכליים משותפים ובהתאם למתן את ההוצאות ביחד.

4. תנסו לחסוך לפחות 10% מהמשכורת שלכם

צעד קטן לאדם צעד גדול לחשבון הבנק שלכם. ברגע שתכנסו לתהליך של הכנסה במקום הוצאה, החיים שלכם אוטומטית יהיו רגועים יותר, תוכלו להסתכל לטווח הרחוק ויהיה לכם כסף זמין (ותמיד חשוב שיהיה).

אז אנחנו מוכנים לצאת לדרך?

למדנו מספר טיפים מאוד חשובים איך להתחיל לנהל את עצמנו נכון כלכלית. עם זאת, לא תמיד ניתן להגיע ליעדים האלו, מכמה סיבות: אין שיתוף פעולה עם בן/ת זוג, אנחנו לא רואים אופציה לחסוך מהמשכורת, אין לנו את הכלים לבנות תקציב יומי וכל סיבה אחרת.

אם אתם מרגישים אובדי עצות ואתם רוצים לבנות עתיד כלכלי יציב וטוב עבור המשפחה שלכם, אנחנו מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר. נשמח לתת לכם ייעוץ מותאם אישית עבור מצבכם.

ניהול תקציב ביתי

ניהול תקציב ביתי – הדבר הראשון שעולה לנו לראש כשאנחנו שומעים את הביטוי הזה הוא פחד.

האם נצטרך לוותר על בילויים עכשיו? נישאר בבית ולא נצא למסעדות? נוותר על הקפה בבוקר?

התשובה לשאלות הללו היא חד משמעית – ממש ממש לא! אחד ההיבטים המשמעותיים בחיינו הינו ניהול תקציב הבית, שכן באמצעותו נוכל לבנות עתיד פיננסי מצליח. זקוקים ליד מכוונת? מעוניינים גם אתם להתנהל היטב

מבחינה כלכלית? הצעד הראשון לכך כולל שיתוף פעולה עם עמיחי מרקס, יעוץ ומאמן לכלכלת המשפחה. לצד ניסיונו והכשרתו המקיפה בתחום עיסוק זה, עמיחי מרקס הינו חבר באיגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה בישראל.

ניהול תקציב ביתי – איך ננהל את תקציב הבית נכון?

כיצד תוכלו לנהל תקציב ביתי על הצד הטבו ביותר? הנקודות הבאות יסייעו לכם בכך:

  • הכנת רשימה מפורטת של הכנסות והוצאות חודשיות – אחד הכלים הבסיסיים ביותר לניהול תקציב נכון, הוא לרשום על דף, קובץ אקסל או תוכנה פיננסית (מתאים בעיקר למומחים בתחום) את רשימת ההוצאות ההכנסות החודשיות. ברשימה זו נכניס את ההוצאות שהן בסיס קיומי, כמו: אוכל (קניות בסופר), שכר דירה, בתי ספר לילדים, נסיעות, בגדים, תקשורת וכ"ב. הכנת רשימה מסודרת של הוצאות והכנסות היא הבסיס לבנייה נכונה של התקציב שלנו.
  • בחירת תאריך קבוע להוצאות החודשיות – בדרך כלל שאנחנו משלמים למגוון ספקים שונים, בתאריכים שונים, זה יוצר חוסר סדר בהוצאות החודשיות שלנו, לכן עדיף לקבוע תאריך קבוע שבוא נעביר את התשלומים לספקים השונים. למשל ה-10, או ה-20, לחודש. כך, ברגע שיהיה לנו ברור שבתאריך X יורד X כסף, נוכל לעקוב בצורה מסודרת אחר ההוצאות בצורה קבועה וגם לשים לב אם יש שינוי מחודש לחודש.
  • לצאת לקניות רק עם רשימה מסודרת – לא סתם רשתות המזון נקראות רשתות השיווק, הן מומחיות בלשווק לנו מוצרים שאנחנו לאתמיד צריכים. בהתאם, חשוב תמיד להכין רשימה מסודרת של מה שאנחנו באמת צריכים והכי חשוב – להיות נאמנים לה.

אז מה למדנו?

קודם כל התהליך הראשוני בניהול תקציב ביתי נכון הוא להתחיל לחפש כלים לעשות זאת.

אם אתם קוראים את הכתוב, תפרגנו לעצמכם זה אומר שאתם בתחילת התהליך!

כמובן, ששיחה עם יועץ פיננסי היא אחד הכלים היעלים ביותר לתחילתו של תהליך מוצלח ליציאה מהמינוס ולבניית תקציב משפחתי יעיל ונכון לבית.

ניהול תקציב משפחתי

עוד בנושא

למה חשוב להשתמש בייעוץ כלכלי למשפחות?
למה חשוב להשתמש בייעוץ כלכלי למשפחות?
יציאה מחובות
יציאה מחובות
כמה בשורות כלכליות טובות😊💰

עזרה בניהול תקציב ביתי

משפחות צעירות רבות מתקשות לנהל את תקציב הבית בצורה מאוזנת; ניהול בזכותו ניתן יהיה להתקיים בכבוד בהתאם למשכורת של ההורים. השילוב שבין יוקר המחייה לבין חוסר הידע בתחום הכלכלי מהווה מכשול בעיני הורים רבים. כמו כן, הוא מונע מהם להביא את התא המשפחתי למצב שיא ההצלחה הכלכלי שלו. אבל את התמונה הזאת ניתן לשנות על ידי החלטה מודעת ליצור שינוי בבית. ניהול תקציב ביתי אומנם ידרוש מכם בחודשים ובשנים הראשונות המון משאבים ותרגול, אך בסופו של יום יכול להביא להקניית הרגלים כלכליים בריאים יותר ולשיפור המצב הכלכלי לטווח הארוך. לצורך קבלת ייעוץ ומענה מקצועי, מומלץ לפנות אל עמיחי מרקס – יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה.

ניהול תקציב ביתי: הופכים את היחידה הכלכלית שלכם לרווחית

ההיגיון הבסיסי אשר עומד במרכז ניהול תקציב בית הוא יצירת איזון ראשוני בין ההוצאות להכנסות של כל בני הבית. בשלב ראשון עליכם למפות את כל ההוצאות, קטנות כגדולות, על מנת להבין בדיוק את המצב הכלכלי. השוואה בין הוצאות הבית להכנסות הבית הקבועות מציגה בפניכם תמונת הפתיחה של היחידה הכלכלית שלכם. לאחר מכן יתחיל תהליך צמצום ההוצאות אשר עשוי להיות קשה וכואב, אך במהרה יראה תוצאות מדהימות שישנו את עתידכם הכלכלי. המטרה הסופית של ניהול תקציב בבית היא ליצור פער חיובי בין ההכנסות להוצאות. כך שבסיום כל חודש יישארו בחשבון הבנק שלכם כספים עודפים אותם תוכלו להעביר לחיסכון.

העתיד של הילדים שלכם נמצא על הכף

המצב הכלכלי המאתגר של המשפחות הישראליות הצעירות, נראה חמור שבעתיים כאשר מסתכלים על ההשלכות שלו לטווח ארוך. משפחות צעירות שכיום חיות מן היד אל הפה, ולא יכולות לחשוב על העתיד לבוא, עשויות למצוא את עצמן בעוד כמה שנים מגדלות ילדים ולא יכולות לעמוד בעלויות המחייה ההולכות וגוברות שלהם. הסיוע הכלכלי שהילדים צריכים ככל שהם מתבגרים הולך וגדל, ואתם בתור הורים רוצים לחשוב על היום הזה כבר מעכשיו. תכנון קדימה יכול לעזור לכם לפתוח חשבונות חיסכון לילדים שיבטיחו השכלה אקדמאית ויעזרו להם הצעדים הראשונים שלהם כאנשים בוגרים בעולם. לכן נכון מאוד לחשוב כבר היום על תהליך התייעלות כלכלי, שיעזור לכם ולילדים שלכם בעשורים הקרובים.

ניהול תקציב משפחתי הגיוני

ניהול תקציב משפחתי מאפשר לכם לשמור על שגרת חיים מאוזנת, להימנע מבעיות כלכליות ואפילו לשפר את מצב החשבון שלכם עד לכדי יתרה כספית מכובדת. לכאורה מדובר במצב חלומי, אולם אי אפשר לשכוח שמדובר בתהליך אשר דורש דבקות במטרה – ונכונות להתמיד לאורך זמן על מנת לראות תוצאות. לכן, בתחילת תהליך ניהול תקציב המשפחה שלכם מומלץ להגדיר מהם קווי היסוד המוסכמים על כל בני הבית בצורה בה אתם יכולים לעמוד בהם. לשם קבלת מידע נוסף, יש לפנות אל עמיחי מרקס – יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה.

קווי היסוד בעת ניהול תקציב משפחתי

בבואכם להתחיל לאזן את המצב הכלכלי שלכם על ידי ניהול תקציב משפחתי אתם רוצים להגדיר מהן ההוצאות הכלכליות החיוניות ביותר למשפחה. בין אם מדובר בחינוך, בריאות, הוצאות רכב, ביטוח או פנאי, כל הוצאה היא לגיטימית בתנאי שהיא אומרת בדרישות התקציב. את רשימת ההוצאות הקבועה אתם חייבים להעמיד מול ההכנסות ולראות שאתם מצליחים לשמור על מרווח למקרה בו תהיה הוצאה בלתי צפויה. כמו כן, בעת ניהול תקציב משפחתי מומלץ להבין שהתקציב הוא לא קבוע. הצרכים שלכם ושל המשפחה משתנים בהתאם לגיל הילדים, למצב הבריאות ולעוד פרמטרים נוספים. החליטו על תאריך בו תעדכנו את התקציב ותתאימו אותו למצב הנוכחי שלכם על מנת לשמור על רלוונטיות ולהמשיך בייעול מצב החשבון שלכם. התנהלות מסודרת בתחום התקציב היא זו שתביא אתכם להצלחות כלכליות ותאפשר לכם לא רק לסגור את המינוס אלא גם ממש לשפר את המצב הכלכלי. סוד ההצלחה טמון בעקביות.

שיתוף פעולה עם איש מקצוע

לעיתים קשה מאוד להבין מה הם הצרכים שלכם כמשפחה בגלל שאתם לא רואים את התמונה המלאה. זו בדיוק הסיבה שמשפחות רבות בוחרות להתייעץ עם אדם מקצועי בעל ניסיון פיננסי עשיר. יועץ כלכלי משפחתי מהווה דמות סמכותית מקצועית שיכולה לעזור לכם לנהל תקציב משפחתי בצורה מועילה לאורך שנים רבות. לאחר תהליך הבירור, היועץ יפרט בפניכם איך נראה התקציב שלכם ואיך עליכם לפעול על מנת לממש אותו בצורה אידיאלית. כמו כן, לאורך הדרך היועץ יעקוב אחר ההתקדמות שלכם ויהיה שם על מנת לענות על שאלות.

תכנון תקציב משפחתי

לנושא הכלכלי יש חשיבות מכרעת בחיים שלנו, ומשום כך ניהול תקציב משפחתי יכול להיות קריטי לאווירה בבית ולאורח חיי המשפחה. עמיחי מרקס הוא יועץ מקצועי ומנוסה בתחום כלכלת המשפחה, וישמח לחלוק אתכם מהידע והניסיון שלו בניהול נכון של התקציב המשפחתי שלכם. כך תבינו היכן תוכלו לחסוך, היכן נמצאים כספים "מוחבאים" שאתם אולי לא יודעים עליהם, כיצד ניתן יהיה לייצר הכנסות נוספות ואיך ניתן להתנהל נכון בצורה כלכלית מבלי לפגוע באיכות חיי המשפחה וביצוע מהלכים כלכליים נכונים.

כיצד ניהול תקציב משפחתי בצורה נכונה ישנה את חיי המשפחה לטובה?

  • שיפור האווירה בבית – ידוע כי הנושא הכלכלי עשוי לגרום למריבות וכיעור האווירה בבית. מצב כלכלי טוב יותר יכול לתרום בצורה החיובית במיוחד כאשר אין לחצים כלכליים על הראש שלנו.
  • שיפור אורח חיי המשפחה – ניתן יהיה לרכוש ציוד מתקדם יותר לבית באמצעות התנהלות כלכלית נכונה, לרשום את הילדים לבתי ספר טובים, לאכול אוכל טוב ועוד. אומנם מדובר בהתנהלות בהתאם לתקציב או הגדלת ההכנסות בדרכים שונות, אך לאורך הזמן בהחלט תוכלו לשפר את אורח החיים של התא המשפחתי בשל כך.
  • הגשמת מטרות וחלונות – טיול משפחתי מפנק לחו"ל, רכב משפחתי חדש ועוד.
  • שיפור הבריאות של בני הבית – לחץ ודאגות הם רק חלק קטן מאותן תחושות ורגשות שעוברות לנו בגוף ובראש כאשר אנו מצויים בלחץ כלכלי. אין ספק כי התנהלות נכונה יותר תסייע לשיפור המצב הבריאותי של בני הבית, להפחתת החרדות, הכעסים, הלחצים הנפשיים ועוד. אלה יפחיתו גם את הסיכוי למחלות ובעיות גופיות שונות.

מתחילים להתנהל נכון כבר מהיום

עמיחי מרקס הוא יועץ כלכלי המתמחה בתחום כלכלת המשפחה, ולאורך 15 שנות קריירה עזר למאות משפחות לשנות את אורח החיים שלהן לטובה, כאשר הכול מתחיל מדבר אחד – ניהול תקציב משפחתי בצורה נכונה. הניסיון והידע המקצועי שרכש עמיחי לאורך השנים עזרו לו לבנות ארגז כלים רחב ידיים ומשמעותי, אותו יוכל להעניק לכל משפחה שתרצה לצאת מהמצב הכלכלי הקשה ולחיות חיים של רווחה כלכלית. צרו קשר באתר או בטלפון והתחילו כבר היום להתנהל כלכלית בצורה נכונה יותר.

ניהול תקציב ביתי בצורה נכונה

ניהול תקציב ביתי בצורה נכונה יכול לסייע לכם לשמור על אווירה טובה בבית, על אורח חיים בריא וטוב יותר לכל בני המשפחה וכמובן – על חיים טובים ואיכותיים החל מהבית שתגורו בו, דרך האוכל שתוכלו, הבגדים שתלבשו והחינוך שתרכשו לעצמכם. לצערנו הרב אף אחד לא מלמד אותנו בבית הספר או אפילו במכללה האקדמית בלימודי התואר כיצד לנהל את כלכלת הבית בצורה נכונה ולכן כדי להימנע ממצב של מינוס בחשבון, סחרור הלוואות או קריסה כלכלית טוב להיעזר ביועץ פיננסי מנוסה כמו עמיחי מרקס. מומחה זה יסייע לכם לרכוש את ההשכלה הפיננסית הנדרשת לכם, ויסביר כיצד יש לנהל בצורה נכונה את כלכלת הבית ולחיות חיים של רווחה כלכלית.

ניהול תקציב ביתי – כיצד עושים זאת נכון?

  • הגדירו את המטרות שלכם – כדי לנהל בצורה נכונה את תקציב הבית, ובכלל כדי להתנהל כלכלית בצורה נכונה, תצטרכו קודם כל להגדיר לעצמכם מטרות פיננסיות כלשהן. מטרות אלו יסייעו לכם בכל תחומי החיים ובכל החלטה פיננסית שתצטרכו לקבל. לדוגמה: אם אתם רוצים לרכוש רכש חדש, לחסוך לילד הקטן ללימודים לאחרי הצבא, לצאת לטיול מפנק בחו"ל או לרכוש בית קרקע במושב ולשדרג את איכות החיים של התא המשפחתי.
  • היעזרו בכלים שונים להכנת רישומים – תוכלו להיעזר בכלים שונים כדי להכין רישומים של הוצאות והכנסות של בני הבית, והוצאות נוספות הקשורות לתחזוקה הבית ולאוכל. לאחר שיהיה לכם את כל המידע מול העיניים תוכלו למצוא יותר בבירור אופציות להפחתה בהוצאות.
  • הפחיתו בהוצאות – הגדילו את ההכנסות – נשמע פשוט נכון? אז כמובן שזה לא פשוט, אך עם ליווי מקצועי של יועץ פיננסי מנוסה זה בהחלט אפשרי. סוד קטן – אפילו לא צריך לשנות את חייכם מקצה לקצה בשל כך.

עשו שינוי בחייכם כבר מהיום

אפשר לשנות את אורח החיים שלנו לטובה ולבצע שינויים קוסמטיים בדרכים שבה אנו מתנהלים כלכלית, ואלה יובילו אותנו לאורך הזמן לחיים בריאים יותר מבחינה כלכלית. לא רק שתוכלו לשפר את אורח החיים שלכם, גם תוכלו להגשים יותר חלומות ולהפחית את הדאגות הכלכליות מעל ראשכם. עמיחי מרקס ישמח ללוות אתכם בתהליך עד שתגיעו לרווחה פיננסית. הכול מתחיל מניהול התקציב הביתי.
דילוג לתוכן