על כלכלת המשפחה, דיאטה ומה שביניהן

משפחות רבות נמנעות מלגשת לייעוץ כלכלי למרות התועלת הרבה שבו כיוון שהן חוששות "מגזירות קשות". למעשה פעמים רבות כשאני יושב עם משפחה בפגישתנו השניה ומציג לזוג את התוכנית הכלכלית המותאמת להם והתגובה הראשונה היא אנחת רווחה:

"וואוו, האמת, ציפינו שתגיד לנו לגזור את כרטיסי האשראי"

"חשבנו שלא נוכל יותר לבלות"

"אז אפשר להמשיך להוציא על…?"

הגישה שלי היא אחרת. אני לא מנחה משפחות לספור כל שקל או לחיות בקמצנות משתי סיבות:

  1. אין סיכוי שזה יעבוד לאורך זמן.
  2. גישה כזאת מפספסת את כל מטרת הייעוץ כלכלי למשפחות.

המטרה המרכזית העומדת לנגד עיני כשאני מכין את התוכנית הכלכלית היא ליצור רווחה וצמיחה כלכלית לאורך זמן. ליצור מצב חדש בו בני המשפחה חיים בשליטה, לפי סדרי העדיפויות שלהם, חיים טוב בהווה אך גם דואגים לעתיד. משפחה שיוצאת מהיעוץ יודעת שיש לה ביטוחים מסודרים, בלי כפילויות ותשלומים מיותרים, שיש כסף לשמחות כשיגיעו, או ליעדים אחרים בזכות חיסכון יעיל. שיש מספיק כסף בפנסיה בשביל להזדקן בכיף ולא רק להעשיר את חברות הפנסיה, והכי חשוב לחיות ברמת חיים טובה בהווה.

משפחות לפני יעוץ כלכלי מרגישות פעמים רבות תחושת מחנק, תחושת ניצול, תחושה שעובדים קשה ולא רואים פירות. אז מה עושים כדי לצאת מזה? כדי להסביר אשתמש בדוגמה מתחום הדיאטה.

הסטטיסטיקה אומרת שרוב ניסיונות הדיאטה נכשלים. זאת הסיבה שרבים אפילו לא מנסים להתחיל אותה שוב. למי יש כח לשוב ולצום, ולבסוף להעלות את הכל חזרה?! אבל זה בדיוק העניין!

הדיאטות הפופולריות השונות נכשלות כיוון שהן נגד הטבע, הן משהו לא טבעי לנו ולכן אנו לא יכולים להמשיך בהן לאורך זמן. אפשר תקופה מסויימת לאכול פחות ולעשות כושר כל יום , אבל מה יקרה אחר כך?

פירוש המילה דיאטה זה 'אורח חיים' , הכוונה היא לשיטת התזונה, היום מתכוונים לדיאטת הרזיה, אך למעשה הדרך הנכונה והיחידה שתעבוד לאורך זמן היא דיאטה שתהווה אורח חיים, ולכן היא צריכה להיות : טעימה, כיפית, זמינה, קלה להכנה ומתאימה לתקציב.

דיאטה שמבוססת על אכילת אוכל תפל – תכשל. כך גם דיאטה המצריכה מאמץ גדול בהכנה או בהשגת המצרכים, או יקרה מידי שתביא לקריסה כלכלית. במקום זה חייבים למצוא מזון שנהנים מאכילתו,נוח בהכנה וכך נוכל לעשות שינוי אמיתי שישאר איתנו לתמיד.

כך גם בעניין הכלכלי, משפחות הנכנסות למשבר מנסות פעמים רבות לפתור את הבעיה בצום: "אין יותר בילוי, לא נקנה בשר, ניסע כל שבת להורים.." , אני לא שולל את השיטה הזאת באופן גורף, אבל היא יכולה לעבוד רק כחלק מהתוכנית הגדולה. כמו שבדיאטה לפעמים כדאי להתחיל ב'ניקוי' , מאמץ גדול יותר לתקופה מוגבלת, אך לאחר מכן צריכה לבוא תוכנית תזונה, או תוכנית כלכלית טובה וקבועה.

בתוכנית הכלכלית שלי תוך זמן קצר נעבור לשלב היציבות והצמיחה לחיים של ביטחון ושליטה, לאורח חיים שלם של צמיחה והצלחה!

בתיאבון!

עוד בנושא

למה חשוב להשתמש בייעוץ כלכלי למשפחות?
למה חשוב להשתמש בייעוץ כלכלי למשפחות?
יציאה מחובות
יציאה מחובות
כמה בשורות כלכליות טובות😊💰
דילוג לתוכן